LGBTİ+'lar ve kadınlar Ankara'da 11. Yargı Paketi'ne karşı yürüdü. Eylem sırasında polis şiddeti yaşandı, gözaltı ve darp gerçekleşti.
Feminist ve kadın örgütlerinin çağrısıyla LGBTİ+'lar ve kadınlar bugün Ankara'da 11. Yargı Paketi'ne karşı sokaktaydı. Kolej Metro'da toplanan kalabalık, polis barikatlarına rağmen Sakarya'ya kadar yürüdü. Eylem başlamadan bir öğrenci polis şiddetiyle gözaltına alınırken, yürüyüş sırasında ÜniKuir gönüllüsü ve Muzir.org muhabiri İbrahim Türk ile avukat Doğa Teoman polis tarafından darp edildi.
Kolej Metro'da toplanan kalabalık, yürüyüş başlamadan polis ablukasıyla karşılaştı. Kitle toplanırken bir ara sokakta bir öğrenci polis tarafından darp edilerek gözaltına alındı. Polis barikatlar kurmaya çalışsa da kitle, yürüyüşünü tam bir iradeyle sürdürdü.
Yürüyüş sırasında haberi görüntülemek isteyen ÜniKuir gönüllüsü ve Muzir.org muhabiri İbrahim Türk, polis tarafından boğazlanarak darp edildi. Aynı sırada avukat Doğa Teoman da polis tarafından darp edildi.
Sakarya'ya ulaşan kalabalık, ajiteler eşliğinde 11. Yargı Paketi'ne dikkat çekerken, "Bedenimiz bizim, hayatımız bizim! Zorbalık yasasına geçit yok!" sloganıyla basın açıklamasını okudu. Açıklamada, "Bu paket, yalnızca bir yargı düzenlemesi değil; toplumsal barışı, birlikte yaşamı ve geleceğimizi tehdit eden bir zorbalık yasası taslağıdır" denildi.
Eylemciler, "Bu yargı paketini Meclis'e dahi getirmeyin! Taviz vermeyeceğiz!" çağrısında bulunarak dağıldı.
Size en iyi hizmeti sunabilmek ve reklam çalışmalarında kullanmak amacıyla sayfamızda çerezlerden faydalanıyoruz. Sayfamızı kullanmaya devam ederek çerez kullanımına izin vermiş oluyorsunuz. Çerezler hakkında ayrıntılı bilgiye Çerez Politikamız'dan ulaşabilirsiniz.